Google adwords: geen advertenties meer in de rechterkolom

Sinds twee weken geleden heeft google ervoor gekozen om de Google adwords advertenties te laten verdwijnen van de rechterkant. Er staan nu vier betaalde zoekresultaten bovenaan de pagina en daaronder staan meestal één tot drie advertenties. Ook het aantal totaal advertenties is op de resultaatpagina naar beneden gegaan. Veel mensen maken zich hier zorgen om en vragen zich af waarom Google dit heeft gedaan.

Als eerste is dat vanwege de advertentie-opbrengsten. De bovenste advertenties worden het meest bekeken en trekken daardoor ook de meeste bezoekers aan. Nu er een vierde positie bij komt, zal het aandeel van de clicks op topadvertenties toenemen. De bovenste advertentiepositie is dan natuurlijk wel het duurst. Ook krijgt Google sinds 2015 meer zoekopdrachten van smartphones dan van desktop computers. Het probleem voor Google is hier dat de kosten per klik lager liggen, dit levert Google dus minder op. Door nu een vierde advertentie te introduceren en daar ook alle aandacht op te vestigen, dan zal dat de opbrengsten voor Google vergroten.

Ook was er voor Google ruimte nodig voor iets anders. De rechterkolom wordt steeds meer gebruikt voor een “Knowledge Graph”. Dit presenteert gelijk de antwoorden op jouw zoekopdracht. Als jij bijvoorbeeld in Google zoekt naar “Barcelona” dan zie je rechts gelijk een stukje met informatie over Barcelona. Verder bevindt zich in de rechterkolom vaak ook “Google Shopping”. Deze advertenties worden nu niet meer afgeleid door de advertenties met tekst die er vaak bij stonden.

Een derde reden is vanwege het uniform design. Met deze aanpassingen is de vormgeving van de zoekresultaten op desktop computers hetzelfde als de vormgeving op smartphones. Dit argument is verder niet heel erg sterk, want informatie in zoekresultaten moet juist anders zijn op verschillende apparaten. De conclusie die getrokken kan worden is dat de kosten per klik wel iets zullen gaan stijgen, maar verder zal deze verandering niet heel erg veel impact hebben op Google adwords. Wil je een Google adwords campagne opzetten kijk dan op economy.nl.

http://www.economy.nl/

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Gouden-tip.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Hoe je SEO uitbesteed in Tilburg voor optimale resultaten

Als je een bedrijf hebt in Tilburg en je wilt jouw online zichtbaarheid vergroten, dan is het een goed idee om SEO te laten uitbesteden in Tilburg. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is essentieel voor het aantrekken van meer verkeer naar je website, het genereren van leads en het verhogen van je omzet. In deze blogpost bespreken we de voordelen van het uitbesteden van SEO, hoe je de juiste SEO-partner kiest, en wat je kunt verwachten van een professionele SEO-dienst. Waarom SEO uitbesteden? SEO is een complex en voortdurend veranderend vakgebied dat veel tijd en expertise vereist.  Tijd besparen: SEO vergt veel tijd en inspanning. Door het uit te besteden, kun je je focussen op je kernactiviteiten. Expertise en Ervaring: Professionele SEO-bureaus hebben de kennis en ervaring om effectieve strategieën te ontwikkelen en te implementeren. Toegang tot Geavanceerde Tools: SEO-experts hebben toegang tot geavanceerde tools en software die nodig zijn voor diepgaande analyses

Gepubliceerd door Gouden Tip.nl